Insikter
- Vad är Hubspot?

HubSpot är marknadsförarens kompletta verktyg för att kunna skapa, följa upp och planera sin marknadsföring. Tack vare det kompletta flödet kan du ta väl underbyggda beslut för hur du ska investera din marknadsföringsbudget.

Plattformen är komplett och innefattar också säljstöd, kundservice och CRM.

Digitrooper är HubSpot Partners sedan 2019 och är certifierade inom en rad områden hos HubSpot Academy gällande Marketing. Därför fokuserar vi också mest på marknadsföringsdelen i den här texten.
 

HubSpots tre fokusomården bygger på Marknadsföring, Sälj och Service. I bakgrunden finns hela tiden CRM-systemet. Varje del innehåller mängder av funktioner så vi kommer bara beröra några av dem.

HubSpots tre plattformar i en kort sammanfattning

Marketing Hub Sales Hub Service Hub
Marknadsföringsplattformen hjälper dig att konvertera besökare, få fler leads och hålla ihop din Inbound Marketing. Säljplattformen bygger mycket på att spara tid, få mer kunskap om dina ev. kunder och slippa göra vissa moment i säljprocessen. Servicevektyget hjälper dig hålla kontakten med dina kunder, överträffa förväntningarna och göra dem till dina ambassadörer.

POPULÄRA FUNKTIONER

POPULÄRA FUNKTIONER

POPULÄRA FUNKTIONER

  • Leadsgenerering
  • Marketing Automation
  • Analyser
  • E-postspårning
  • Mötesbokning
  • Email automation
  • Kösystem
  • Kundfeedback
  • Kunskapsdatabas
CRM
Allt du behöver för att organisera dina leads och kunder. Här kan du också få info om aktivitet på din webbplats. HubSpot CRM är gratis.
  • Insikter om dina kontakter
  • Deals
  • Uppgifter

 

Vi använder HubSpot i vårt eget marknadsföringsarbete. Valet föll på HubSpot efter en hel del researcharbete. Men som alltid så passar olika verktyg för olika typer av verksamheter. Vill du fördjupa dig i skillnaderna i verktygen som finns på marknaden så finns ett par jämförelser (framtagna av HubSpot):

Några av fördelarna med HubSpot

Attrahera fler besökare

Med hjälp av HubSpots SEO-verktyg bygger du ditt kluster av innehåll som attraherar besökare. I verktyget ser du vilka månatlig sökvolym varje del av klustret har potential att attrahera. Du samarbetar enkelt med dina kollegor. När ditt blogginlägg med kloka tankar kring din verksamhet är färdigt använder delar och annonserar du det via sociala kanaler med hjälp av HubSpot Marketing.

Konvertera mera

I HubSpot CMS finns mängder med färdiga mallar eller så bygger du din egen. Sedan är det enkelt att massproducera landningssidor som passar dina erbjudanden. A/B-testning är inbyggd funktion och du kommer lätt åt färdiga formulär eller bygger nya som är specifika.

Få fler affärer

Flödet för att följa dina nya kontakter till att bli leads och nya kunder är överskådligt. Självklart finns verktyg för att chatta, boka möten eller skicka nyhetsbrev eller enskilda mail som är automatiserade.

inbound-30_tips-omslagLadda ner guiden 30 Steg till Fler och Bättre Leads

 

Inbound Marketing

För att dra full nytta av HubSpot är det en fördel om du jobbar utifrån Inbound Marketing. Det är en metod som bygger på att skapa värdefullt innehåll som attraherar och att låta upplevelsen av ditt företag vara skräddarsydd. Läs mer här.

provider-badge-color